سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وکالت
این قرآن، ریسمان خدا و نور روشن گر ودرمانی سودبخش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

سه شنبه 86 بهمن 30  4:46 عصر

  

سارقان مسلح بانک سپه" کوهدشت" فقط 15 دقیقه دوام آوردند
گروه استان ها – عملکرد سریع ماموران انتظامی شهرستان" کوهدشت"لرستان باعث شد سارقان مسلح بانک پس از 15 دقیقه دستگیر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،صبح روزیکشنبه(28/11/86) دوسارق مسلح با حمله به بانک سپه مرکزی شهرستان کوهدشت موفق شدند با تهدید و ارعاب کارمندان بانک مقداری از وجوه نقد موجود را به سرقت برده و با استفاده از یکدستگاه موتور سیکلت متواری گردند .

این گزارش حاکیست، سارقان که ملبس به لباس یک سازمان نظامی بودند صورت خود را نیز با واکس سیاه کرده و با استفاده با یک قبضه سلاح کلاشینکف و دو قبضه نارنجک دستی اقدام به این سرقت کردند که در پی اطلاع تلفنی یکی از کارمندان بانک با پلیس ،بلافاصله اکیپهایی از ماموران انتظامی "کوهدشت" و پلیس های تخصصی با هدایت و نظارت سرهنگ "مرادی "فرمانده انتظامی شهرستان کلیه راههای مواصلاتی به روستاها و جاده اصلی و کلیه نقاط احتمالی مسدود و زیر نظر گرفته شد .

شایان ذکر است، سارقان در جاده " اولاد قباد " مشاهده و به سرعت به طرف دامنه کوههای اطراف "دالاب و چنگری " به فرار خود ادامه دادند که نیروهای تعقیب کننده پلیس با جدیت و انگیزه ی وافر آنان را تعقیب و با ارائه هشدار های لازم و قانونی به آنان اخطار نمودند که خود را تسلیم نمایند اما سارقان شرور با تهدید بوسیله نارنجک جنگی و تیر اندازی به سوی پلیس قصد داشتند تا ماموران را از تعقیب خود باز دارند .

پلیس در ادامه با استفاده از قانون بکار گیری سلاح ناچار شدند به سوی سارقان مسلح تیر اندازی نمایند که در نتیجه یک نفر از سارقان مجروح ، موتور سیکلت آنها واژگون و هر دو نفر دستگیر شدند که در بازرسی بدنی آنان یک قبضه سلاح کلاشینکف ،دو قبضه نارنجک جنگی , دو تیغه خشاب ، 49 گلوله تیر فشنگ ، یک تیغه کارد و مبلغ 5 میلیون و 390 هزار تومان وجه نقد مسروقه ، یکدستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک کشف و ضبط و سارقان بنامهای فردین - س و بهزاد -ت دستگیر شدند.

گفتنی است، در تحقیقات بیشتر در این زمینه "فردین "معترف شد که دو مورد سرقت مسلحانه در تهران در سال 81 داشته است.

 



 

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

چهارشنبه 86 بهمن 24  5:52 عصر

         -kohdasht5.jpg

 

kohdasht3.jpg

 

               شهرستان کوهدشت در 94 کیلومتری غرب خرم آباد واقع است و دارای جاذبه های متنوع باستانی و طبیعی است. عمده ترین آثار مفرغی لرستان از معبد سرخ دم لری، که بقایای آن در 6 کیلومتری شمال شرقی کوهدشت واقع شده بدست آمده است. پل کشکان که قدمت آن به دوران باستان می رسد نیز در حاشیه این شهرستان واقع شده است.

 

پل سی پله کوهدشت

kohdasht2-normal_9-1     .jpg

                                                

 

سراب کاکیزه کوهدشت

kohdasht7-سراب کاکیزه.jpg

 

 


 

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

دوشنبه 86 بهمن 22  7:10 عصر

شهرستان کوهدشت در جنوب غربی استان لرستان و همجوار استان

ایلام و از طرف غرب و جنوب غربی به خرم‌آباد و از شرق و جنوب

 شرقی و دلفان از شمال می‌باشد که دارای چهار بخش مرکزی، طرهان،

 رومشگان و کونانی و 285 روستای سکنه‌دار می‌باشد.

 

در نوشته‌های مورخین و جغرافی‌دانان قرن چهارم از این منطقه با

شهر به اسامی کوردشت یا کوزدشت یا کوزشت یاد شده است حمداله

مستونی ا زکوهدشت نام برده و می‌نویسد «کوزشت شهری بزرگ

بوده است و اکنون خراب است یادآوری شود در منطقه کوزشت

 اولادقباد اکنون خرابه‌های شهری برجاست که احتمالاً همان شهر

 قدیمی کوزشت باشد و تشابه اسمی کوزشت و کودشت نیز این نظر را

 تقویت می‌کند. عمده‌ترین آثار مفرغی لرستان از مبعد سرخ‌دم لری که

بقایای آن در 6 کیلومتری شمال شرقی کوهدشت واقع شده به دست

آمده است نقاشی‌های صخره‌ای پس از تاریخ هومیان و میرملاس از

 ارزش و اعتبار باستانی فراوانی برخوردارند. نام کوهدشت برای

بسیاری از محققین و باستان‌شناسان بزرگ جهان کاملاً شناخته شده

 است. مساحت این شهرستان در حدود 3904 کیلومتر مربع می‌باشد.

کوهدشت با آب و هوای نیمه گرمسیری با تابستان نیمه گرم و خشک و

 زمشتان معتدل و وجود آب و معدل حداقل دما در طول سال 2+ درجه

 و حداکثر دما در طول سال 39+ درجه می‌باشد و میزان بارندگی 5

میلیمتر می‌باشد هوای متنوع باعث شده است تا زمینه کشت انواع

محصولات زراعی شامل گندم و جو و ذرت، حبوبات و چغدرقند و

 همچنین باغهای سیب و انار بخوبی فراهم گردد. زمین‌های دیم

 20 –30 هزار هکتار و آبی 170- 180 هزار هکتار می‌باشد.

 


 

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

دوشنبه 86 بهمن 22  5:38 عصر

                                                 

                                                                 

لرستان با مساحت 28157 کیلومتر مربع در غرب کشور پهناور ایران واقع و7/1 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است . این استان با بیش از 1740000 نفر جمعیت 6/2 درصد جمعیت کشور را دارا می باشد . بنابراین استان لرستان از حیث مساحت و نیز جمعیت رتبه چهاردهم را بین استانهای کشور حائز گردیده است. استان لرستان دارای 9 شهرستان( با نام های الیگودرز - بروجرد- خرم آباد- دلفان - دورود - کوهدشت - ازنا - پل دختر - سلسله )، 26 بخش ، 23 شهر، 83 دهستان و 2750 آبادی مسکونی می باشد . استان لرستان با دارا بودن 7/1 درصد از مساحت کل کشور ، 6/2 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است که از نظر هر دو شاخص رتبه چهاردهم میان استانهای کشور می باشد . این استان بطور کلی 5/3 درصد کل شهرستانهای کشور ، 2 درصد کل شهرها و 3/2 درصد از کل جمعیت شهری و 1/3 درصد از کل جمعیت روستایی را در خود جای داده است .

 

نقاط دیدنی و تفریحی استان لرستان و جاذبه های طبیعی آن – با وجود اطلاع رسانی اندک – هر ساله پذیرایی خیل مشتاق

 

گردشگران است. طبیعت بکر کوهدشت و سایر شهرها، مخمل کوه ، دریاچه گهر  آبشار بیشه ، اشترانکوه و کوه های سرسبز

 

زاگرس همراه با آثار تاریخی چون قلعه فلک الافلاک ، سنگ نبشته ، مناره آجری، طاق شکسته ، منطقه رومشکان و .... همه

 

وهمه بیانگر قدمت این منطقه میباشد.

 

 

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

پنج شنبه 86 دی 20  10:29 عصر

از عــــرش ...  از میــــــــان حسینـیـه خــــدا


آمـــد صــــدای نالـــه (( حـی علــی العـزاء ))


 جمــــع ملائکـه همـــه گریــــان شـدند و بعد


گفـتنـد تسـلـیــت همـــه بر ســـــاحت خــدا


 جبریل بال خـــدمت خـــود را گشـــود و گفت


یارب اجــــازه هست شــوم فرش این عــزا ؟


 آدم زجنـــت آمــــــد و نالـــه کنــــان نشست


در بـزم استـجــــــابـت بـــی قـیـد هــر دعـــا


 او کـه هــزار بــار به گــــــریــه نشستـــه بود


یک (( یا حسین)) گفت و همان لحظه شد به پا


 آری تمــــــام رحمــت خـــود را خــدا گرفت...


گستــــرد بر محـــــرم این اشـک و گریـــه ها


 آنگاه گفت : روضـــه بخـــوان (( ایها الرسول ))


            جــــانـم فــــدای تشنـــــه لب دشــــت کربلا             


 ***********


روضـــه تمـــام گشــت ولی مـــادری هنـــوز


آیــد صــدای گریـــه اش از بین روضــــــــه ها



 

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

پنج شنبه 86 دی 20  1:22 عصر

 
عاشورای حسینی در لرستان  در ایام عزاداری امام حسین در لرستان، صدای ساز و دهل که آهنگ غم‌انگیز چمریونه می‌نوازد در محله و کوچه‌های اطراف بگوش می‌رسد.

 

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ عاشورای حسینی در شهرهای لرستان با آداب و سنن دیرینه خود ازجمله زیباترین و پرشورترین آیینهای اهالی این نقط از سرزمین پهناور ایران است.

چند روز پیش از عاشورا یعنی در همان روزهای اول ماه محرم، اهالی شهرها و مناطق لرستان، خودشان را برای عزاداری شهدای کربلا آماده می‌کنند. اغلب مردم پیراهن سیاه می‌پوشند و یا بازوبندهای سیاه را با نوشته‌های یا حسین، یا حسین مظلوم، و . . . به بازو می‌بندند.

برای بجاآوردن نذرهای خویش که غالبا خوراکی هستند برنج، روغن، آرد، شکر، گلاب و زعفران و سایر مواد لازم را از این قبیل تهیه می‌بینند.

هر محله‌ای از جمله درب دلاکان و پشت بازار علم‌های خود را سر‌گذارها و خیابان‌های اصلی برپا می‌کنند.

صدای ساز و دهل که آهنگ غم‌انگیز چمریونه می‌نوازد در محله و کوچه‌های اطراف بگوش می‌رسد.

سینه‌زنها که عزاداران اصلی هستند دسته دسته گرد می‌آیند.

وقتی دسته‌های سینه‌زن جمع شدند، بسوی حسینیه‌ها و مساجد شهر حرکت می‌کنند. سینه‌زنها که کاملا در محل مورد نظر استقرار یافتند، قبل از هر کاری نوحه خوان مرثیه جانسوزی میخواند و سینه زنی شروع می‌شود.

روش سینه‌زنی  نیز از جالب‌ترین قسمتهای عزاداری است، اول نشسته و با یک دست سینه می‌زنند بعد وقتی نوحه خوان فریاد می‌زند ای وای شهیدا به دشت کربلا، همگی سرپا می‌ایستند و ضمن جواب دادن به نوحه خوان در مقابل هم با دو دست بشدت به سینه میزنند و بعد از مسجد یا حسینیه به عزاخانه دیگری میروند.

روز هفتم را اهالی تراش عباس می‌دانند در این روز همگی به حمام می‌روند و پس از اصلاح سرو صورت و نظافت کامل، لباسهای تمیز می‌پوشند.

از روز هفتم به بعد عده‌ای برای افروختن آتش در صبح عاشورا به جمع کردن و گردآوری هیزم می‌پردازند.

 اگر در روز عاشورا برف و باران ببارد و یخبندان هم باشد عزادارانی که نذر دارند حتما باید در گل بیفتند، به همین خاطر عده‌ای دور خانه‌ها می‌گردند و با خواندن جملاتی تقاضای هیزم می‌کنند. مردم نیز با کمال میل به آنان هیزم می‌دهند.

عزاداران برای روز عاشورا خاک نرم و مخصوصی بنام گل باغچاله (گل رس) آماده می‌کنند و در میدان‌های بزرگ و کوچک شهر می‌ریزند.

شبها در جلو دسته‌های سینه‌زنی چل چراغ حرکت می‌کند که در حدود سی تا چهل چراغ توری را به طرز جالب، دیدنی و با مهارت خاصی بر پایه‌ای صلیب مانند و چوبی سوار می‌کنند و بوسیله یک نفر زورمند و کارآزموده که همه ساله نذر دارد حمل می‌شود.

صبح عاشورا و مراسم گل افتادن

صبح خیلی زود، قبل از طلوع آفتاب صدای آشنا و دلگیرانه ساز و دهل که نوای چمریونه مینوازد، همه را سراسیمه بسوی میدان شهر و خره (گل)xara  عاشورا می‌خواند.

دسته دسته افراد سینه زنی که از سر تا بپا در گل غلط خورده‌اند در میدان می‌چرخند و یا در اطراف آتش‌های جای جای میدان محله بر سر میزنند و هی روو می‌کنند.

در میانه میدان نیز دسته‌ای بدنبال ذوالجناح هستند و اشعاری را فریاد می‌زنند.

پس از چند ساعت عزاداری بی‌ریا و بدون تکبر و صادقانه و جانسوز گلی‌ها و تمامی سینه‌زنان و عزاداران بسوی مرکز شهر حرکت می‌کنند و این مراسم تا ظهر عاشورا ادامه دارد.

پایان عزاداری و مراسم روز عاشورا با ضرب المثل طوق اشگس اعلام می‌شود.

طوق بر وزن سوق علامت ویژه و عمودی عزاداران ماه محرم است، محور اصلی چوب نسبتا بلندی است بطول هشت تا ده متر که از یک متر به بالا از چندین حلقه که مرکز آنها چوب اصلی است تشکیل می‌شود.

یک پارچه از جنس مخمل دور حلقه‌ها می‌بندند و در بالا و انتهای آن یک قندیل نقره قرار می‌دهند و اطراف آنرا با نوارهای رنگی ریشه‌دار و آینه‌های کوچک زینت می‌دهند.

قدیمی ترین این علم مخصوص روستای ماسور بوده است که بوسیله یکی از محترمین و معتمدین محل ساخته و حمل می‌شده است. این علم را از چترهای متعدد و وسیع می‌ساختند که باکت و گلونی و پارچه های رنگارنگ دیگر تزئین می‌دادند و روی شالی که به کمر می‌بستند حمل می‌شده است، دو نفر نیز از دو طرف با رسن آنرا مهار می‌کردند.

عزاداران روستای ماسور پس از وارد شدن به‌شهر و انجام مراسم و گرداندن طوق در شهر و سینه زنی ظهر عاشورا طوق را می‌شکستند (قسمتهای مختلف آنرا از هم جدا می کردند) و در واقع عزاداری پایان می پذیرفت.

اصطلاح (طوق اشگس)از آن زمان باقی مانده است که به صورت یک ضرب المثل در بین مردم جا افتاده است و هر وقت جریانی پیچیده و یا جلسه و مجلسی پایان می پذیرد، می گویند: "طوق اشگس" به این معنی که موضوع خاتمه یافت.

بویژه در ظهر عاشورا که مراسم سوگواری پایان می پذیرد و عزاداران متفرق می‌شوند این مثل کاربرد بیشتری دارد


 

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

پنج شنبه 86 دی 20  1:7 عصر

ای دل چه اندیشیده‌ای در عذر آن تقصیرها
زان سوی او چندان وفا زین سوی تو چندین جفا
زان سوی او چندان کرم زین سو خلاف و بیش و کم
زان سوی او چندان نعم زین سوی تو چندین خطا
زین سوی تو چندین حسد چندین خیال و ظن بد
زان سوی او چندان کشش چندان چشش چندان عطا
چندین چشش از بهر چه تا جان تلخت خوش شود
چندین کشش از بهر چه تا دررسی در اولیا
از بد پشیمان می‌شوی الله گویان می‌شوی
آن دم تو را او می‌کشد تا وارهاند مر تو را
از جرم ترسان می‌شوی وز چاره پرسان می‌شوی
آن لحظه ترساننده را با خود نمی‌بینی چرا
گر چشم تو بربست او چون مهره‌ای در دست او
گاهی بغلطاند چنین گاهی ببازد در هوا
گاهی نهد در طبع تو سودای سیم و زر و زن
گاهی نهد در جان تو نور خیال مصطفی
این سو کشان سوی خوشان وان سو کشان با ناخوشان
یا بگذرد یا بشکند کشتی در این گرداب‌ها
چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان
کز گنبد هفت آسمان در گوش تو آید صدا
بانک شعیب و ناله‌اش وان اشک همچون ژاله‌اش
چون شد ز حد از آسمان آمد سحرگاهش ندا
گر مجرمی بخشیدمت وز جرم آمرزیدمت
فردوس خواهی دادمت خامش رها کن این دعا
گفتا نه این خواهم نه آن دیدار حق خواهم عیان
گر هفت بحر آتش شود من درروم بهر لقا
گر رانده آن منظرم بستست از او چشم ترم
من در جحیم اولیترم جنت نشاید مر مرا
جنت مرا بی‌روی او هم دوزخست و هم عدو
من سوختم زین رنگ و بو کو فر انوار بقا
گفتند باری کم گری تا کم نگردد مبصری
که چشم نابینا شود چون بگذرد از حد بکا
گفت ار دو چشمم عاقبت خواهند دیدن آن صفت
هر جزو من چشمی شود کی غم خورم من از عمی
ور عاقبت این چشم من محروم خواهد ماندن
تا کور گردد آن بصر کو نیست لایق دوست را
اندر جهان هر آدمی باشد فدای یار خود
یار یکی انبان خون یار یکی شمس ضیا
چون هر کسی درخورد خود یاری گزید از نیک و بد
ما را دریغ آید که خود فانی کنیم از بهر لا
روزی یکی همراه شد با بایزید اندر رهی
پس بایزیدش گفت چه پیشه گزیدی ای دغا
گفتا که من خربنده‌ام پس بایزیدش گفت رو
یا رب خرش را مرگ ده تا او شود بنده تو


 

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

دوشنبه 86 دی 17  4:19 عصر

مسواک دزد بی دندون

یه آقای 32 ساله برزیلی به جرم مسواک دزدی  توسط ماموران دستیر شد. این مرد که حتی یه دندون هم نداشت برای اثبات بی گناهی حتی دهان بدون دندان خو دش رو به ماموران نشان داد اما وقتی ماموران نوار ویدیویی دزدی او از فروشگاه را نشان داد او گفت اعتراف میکنم به دزدی اما نمی دونم اما چرا این کار روانجام دادم در حالی که هیچ دندونی ندارم

 

 

قسمتی از واقعیت های دختران و  مردها

دختران بیشتر از پسرها طالب تحسین  هستند وبیشتر می خواهند که پسرها به خواسته هایشان توجه داشته باشند

دختران بی شرم وحیاجز لحظه ای کوتاه برای مردان جذاب نیستند. مردان جوان به دنبال چشمان آکنده از حیاهستند وبدون آنکه بدانند حس می کنند که این خود داری ظریفانه از یک لطف خبر می دهد

 

بلر خوشگله

طبق آخرین اخبار رسیده در مورد لوازم آرایش و اینجور چیزها جناب تونی بلر نخست وزیر انگلیس از 6 سال قبل تا وقتی که نخست وزیر بوده می دونید چقدر خرج خوش قیافه کردن خودش کرده؟بلر 2هزار پوند خرج آرایش خودش کرده آن هم برای شرکت در برنامه های رسانه ها فقط به این دلیل که خوشگل بشه.

خرس گدا:

جانورشناسان و کارشناسان حیات وحش در کرواسی می گویندیک خرس قهوه ای به خوبی یاد گرفته که در منازل را بزنند وصاحبخانه هارا فریب داده و داخل شوند .این خرس قهوه ای تقریبه 224کیلو وزن داردو به احتمال زیاد از کسی یاد گرفته است که اگر مودبانه در بزند او رابه درون راه خواهند داد وبه او غذا خواهند داد  

 

 

فرود هواپیما روی سقف یک خودروی پروشه:

راننده55ساله این اتومبیل با سرعت100مایل در حال حرکت به سمت شهر خود بود که ناگهان یک هوا پیمای تک موتورهروی سقف اتو مبیل او فرو آمداین راننده که اجازه استفاده از اتو بان ویژه رارا داشت نا گهان ترمز گرفت وسبب شد تا هواپیما از سقف لغزید وبا زمین برخورد کرد.

سخنگوی پلیس گفت:خلبان هواپیما باید خسارت وارده آمده به ماشین پروشه را بپردازد.

 

 

نوجوان 17 ساله ایرانی رئیس یک شرکت بزرگ سوئدی

 یک نوجوان 17 ساله ایرانی به نام محمد شعبانی سهامدار ورییس شرکت اطلاعات سیسکو در استکهلم سوئد است.این نو جوان نابغه در استکهلم زمانی که 13 سال داشت از طریق فروش سهام به یک نو جوان ثروتمند تبدیل شده است.پدر ومادر محمد مبلغ1000کرون به وی هدیه دادند و محمد با این پول شروع به خرید وفروش سهام کردواکنون 1000کرون او به مبلغ هنگفتی تبدیل شده استدر عرض 3 ماه سهام های وی 900در صد تر قی داشتند او در سال 2000شرکتی را تاسیس نمود واکنون رئیس آن شرکت می باشد.

 

 


 

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

پنج شنبه 86 دی 13  9:57 عصر

عشـق مـیـان دو فـرد طــی چنـــدین مرحله متفاوت تکامل می یـابد که به مـنـظور بــقای عشق هر کدام ازاین مراحل اهمیت خاص خود را دارا میباشد این مراحل شامل:
مجذوب شدن، دلربایی، هوس (اشتیاق مفرط)، صمیمیت و تعهد است.
1- مرحله مجذوب شدن واکنــش مـثـبـت نسـبت به یک شخص است که خود به دو مرحله تقسیم بندی میگردد:

* مجذوب شدن فیزیکی: هنگامــی روی مــــی دهد که
جـسم شمـا نــــسبت به یک شخص از خود واکنش نشان
میدهد. واکنشهایی همچون: افزایش ضربان قلب، افزایش درجه حرارت بدن، تعریق کف دستها و دلهرگی. این مرحله سطحی ترین و ابتدایی ترین مرحله عشق میباشد اما در عین حال یکی از قدرتمند ترین عوامل است.

* مجذوب شدن عاطفی: هنگامی که اوضاع و احوال مساعد و مطلوب باشد شکل میگیرد. پس از آنکه شما از لحاظ فیزیکی مجذوب شخصی گردید سپس باب گفتگو را با وی خواهید گشود و اگر متوجه شدید که اشتراکاتی با یکدیگر دارا میباشید از قبیل سرگرمیها، طرز تفکر، ایدئولوژی، شغل، تحصیلات، علایق و دیگر زمینه های مشترک سپس از لحاظ احساسی مجذوب یکدیگر خواهید گشت.

همچنین مجذوب شدن از لحاظ عاطفی حتی میتواند در فقدان مجذوب شدن از لحاظ فیزیکی نیز به وقوع بپیوندد. در این صورت پیوند و رابطه مستحکم تری ممکن است میان دو فرد ملاقات کننده پدید آید. زیرا پیشداوریها و پیش فرضهای مبتنی بر ظاهر فیزیکی دیگر وجود نخواهند داشت.

2-دلربایی
در اصل به عمل تلاش برای تاثیرگذاری و جلب توجه و نظر فردی دیگر توسط توجه متقابل و اهدای هدایا و غیره اطلاق میگردد. دلربایی نیز دو قسم است:
دلربایی خودخواهانه و دلربایی غیر خودخواهانه و با خلوص نیت.
دلربایی خود خواهانه: هنگامی روی میدهد که شما اقدام به اعمال رمانتیک میزنید صرفا بمنظور منفعت شخصیی خودتان. مانند هدیه دادن برای تحت تاثیر قرار دادن شریک خود. در واقع شما دلربایی را بعنوان یک آلت و به عنوان معامله بکار میبرید.
دلربایی خالصانه:هنگامی روی میدهد که شما تنها برای دلخوشی و لذت شریکتان دست به اعمال رمانتیک میزنید. شما نیز تنها از خوشحالی و لذت شریک خود ابراز خوشنودی میکنید.

دلربایی (و یا عشق) خودخواهانه خیلی زود به سردی گراییده و زایل میگردد. اما دلربایی ( و یا عشق) عاری از هر گونه خودخواهی تداوم خواهد یافت. از آنجایی که دلربایی و رمانتیک بودن یک عمل میباشد بسیاری از افراد که مدت زیادی را با یکدیگر گذرانده اند آن را به دست فراموشی میسپارند اما با تلاش آگاهانه قادر خواهند بود شعله های آن را مجددا افروخته سازند.

3- مرحله هوس(اشتیاق مفرط)
آرزوی داشتن فردی، تا آن حد که جدایی از آن فرد غیر ممکن میگردد. این هنگامی است که رابطه احساسی مبدل به رابطه فیزیکی میگردد. این مرحله بسیار حائز اهمیت است. این مرحله لحظه ای است که رابطه به یک دو راهی منشعب میگردد که دو فرد میباید یکی از آن دو راه را برای ادامه مسیر برگزینند: یک راه که به تباهی می انجامد و مسیر دیگر که به مرحله والاتر منتهی میگردد.

4- مرحله صمیمیت
به یک ارتباط تنگاتنگ و بسیار نزدیک اطلاق میگردد. دو فرد افکار، عقاید، احساسات و رویاهایشان را با یکدیگر قسمت میکنند. در یک صمیمت حقیقی چیزی برای پنهان ساختن از یکدیگر وجود نخواهد داشت. صمیمیت یک پدیده ناگهانی نبوده بلکه یک روند تدریجی و پیشرونده میباشد که هیچگاه متوقف نمیگردد. هرگاه صمیمیت در یک رابطه وجود نداشته باشد ممکن است آن رابطه برای مدتی دوام بیاورد اما همیشگی نخواهد بود.

5- مرحله تعهد
به التزام برای صادق و وفادار ماندن به همسر خود در سراسر سختیها و خوشیهای زندگی اطلاق میگردد. اگر شما قادر بوده اید تا این مرحله از عشق پیشروی کنید پس چرا میخواهید به همه چیز پشت پا بزنید؟ به یکدیگر گوش دهید، با یکدیگر سازش کنید و به خاطر داشته باشید که برای دستیابی به این مرحله و موفقیت مسیر دشواری را پیموده اید. بنابراین قدر جایگاه خود را بدانید.

 

نوشته شده توسط:   علی جعفری فرد  

جمعه 86 آذر 30  8:26 عصر

کوهدشت در قدیم به قوتل (قتیل-قتل) و عمله معروف بوده است. قتیل یک کلمه ترکی مغولی است و آن محلی است برای استراحت اردو یا لشگرگاه یا اردو به معنی امرا و لشکریانی که بر در سراپرده قیتول پادشاهی جمع شده‌اند و اثری از شاه را نمی‌یابند و کلمه قیتال هم یک کلمه عربی مصری است به معنی کارزار کردن و محلی برای کارزار است. عمله در قدیم به اطرافیال و خانواده‌های خان که با او ییلاق و قشلاق می‌کردند اطلاق می‌شدو عمله به معنای حاکمان می‌باشد نتیجه می‌گیریم چون در این مکان دو حاکم مستقر بوده یا اینکه اطرافیان آن حاکمان به عمله شهرت داشتند پس کوهدشت به قوتل معروف شده است.
در نوشته‌های مورخین و جغرافی نویسان قرن چهارم از این منطقه به اسامی «کوردشت». «کوزدشت» «کوذشت» یاد شده است. مسعودی در التنبیه الاشراف از این شهر نام برده و یکی از مناطقی که در جریان قیام بابک خرمدین علیه خلافت عباسی او را یاری کرده‌اند و نهضت او را حمایت کرد‌ه‌اند لرستان و همین منطقه کوهدشت بوده‌ است.
حمدا… مستوفی نیز از کوهدشت نام برده است و می نویسد «کوزشت شهری بزرگ بوده است و اکنون خراب است» با توجه به این باید گفت در گذشته شهری به نام کوهدشت در این منطقه بوده و با گذشت زمان خراب شده است و بقایایی از آن هم بر جای نمانده است. لازم به ذکر است که بافت کنونی آن در این شهرستان به دوره رضاشاه و طرح اسکان عشایر بر می‌گردد که پس از آن طوایف گردهم آمدند هستة اولیه شهر ریخته شد.                                                                                         برگرفته از وبلاگ امین آزادبخت
 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ